Rutiner ved trening i Prinsdalshallen og Kunstgresset

Postet av Hauketo IF den 11. Okt 2020

Oppdaterte regler i HiF! Gjeldende fra 17.11.2020

Alle skal alltid:

• Ikke komme på trening om du er syk eller har symptomer på luftveisinfeksjon.
  • Hold avstand før og etter trening (minst 1 meter)
  • Sprite hendene på vei inn og ut av hallen
  • Komme ferdig påkledd til trening

Generelle regler:

All trening for barn i alderen 4-13 år går som vanlig. Foreldre/publikum får ikke være tilstede.

All innendørstrening i alderen 13-19 år er stanset.

All senior aktivitet er stanset: Ingen som er 20 år eller eldre får lov til å trene organisert idrett hos HiF inntil det kommer ny informasjon fra Oslo kommune. Dette gjelder alle idretter.

Praktise regler ved trening i hallen

Alle lag som trener skal registrere hos hallvakten med navn på alle deltakerne. Liste må sendes hallvakt før trening slik at lister kan legges ut før treningen starter for rask og enkel avkryssing når treningen starter.

• Oppmøte 10 min før trening.
  • Laget går inn samlet og spriter hender. Trener følger laget til garderoben via garderobegangen. Grupper over 20 personer får adgang til 2 garderober.
  • Når trener gir klarsignal går laget inn på banen, inntil da holdes døren til banen lukket.
  • Trening avsluttes i god tid før ordinær treningstid og minimum 5 min før slik de kan få utført renhold før neste gruppe kommer.
  • Når trening er slutt skal laget gå ut i garderoben og gå samlet opp ut hovedinngangen, ledet av treneren/lagleder.

Det er bare spillere, trenere og lagledere som har adgang til hallen. Foreldre må vente utenfor.

Etter trening skal overflater vaskes og det settes ut rengjøringsmidler i hallen som skal benyttes til dette.

Vaskemidler er tilgjengelig i ledergarderoben.

Enkel vask av:

• Gelender trappegang
  • Garderobe:
    • Håndtak
    • Benker
    • Vask (toaletter holdes stengt)
  • Mål
  • Benker
  • Spilleflate der utstyr har vært plassert
  • Utstyr som er benyttet

Ellers minner vi om de generelle tiltakene:

• Føler du deg syk, bli hjemme
  • En gruppe skal være fast over tid og ha maks 20 spillere. Trenere kommer i tillegg.
  • Ballen, kjegler og annet utstyr skal rengjøres jevnlig.
  • Husk gode rutiner for håndhygiene.
  • Barn og unge under 20 år kan kjempe om ballen, så lenge det er innad i faste grupper.
  • Alltid minst en meters avstand så lenge vi ikke spiller.
  • Unngå unødvendig nærkontakt i form av high fives, jubling i klynge osv.
  • Endring av faste grupper kan gjennomføres uten opphold i aktivitet, men skal begrenses.
  • For spillere over 20 år er all idrett stanset.

Alle oppfordres til å følge helsemyndighetenes smittevernregler som du kan lese her

Fotballens koronavettregler

Håndballens Koronavettregler

Vi håper du får det gøy på trening!

Hilsen styret i Hauketo IF.