Oppsummering av PM Cup 2023

Postet av Hauketo IF den 13. Nov 2023

CUPGLEDE I PRINSDAL IDRETTSPARK: Over 60 lag deltok i helgen på PM Cup i Prinsdal idrettspark.

Lørdag ble det for første gang på mange år arrangert en fotballturnering i regi av Hauketo IF i Prinsdal idrettspark. Det var 62 deltakende lag for barn fra syv til tolv år, hvor alle lag fikk prøve seg på neste års spillform. Spillformene var 5'er, 7'er og 9'er. Det var gratis påmelding på cupen, og det deltok i hovedsak lag fra Oslo og omegn, men vi hadde også lag som kom langveis fra. Ved å arrangere en cup utendørs så seint på året knyttes det noe spenning til været, men også værgudene spilte på lag med oss denne lørdagen og ga oss oppholdsvær hele dagen.

Fantastiske frivillige
For å arrangere en slik turnering er man avhengig av at folk stiller opp med dugnadsarbeid. Takket være fantastisk innsats fra de frivillige gikk arrangementet knirkefritt fra start til slutt. Ikke bare ble dugnadsoppgavene utført, men de ble utført med glede og positivitet. Klubben fikk underveis og i ettertid mange rosende ord for arrangementet, og det hadde vi ikke klart uten dere. Så en stor takk sendes til opp- og nedriggere, parkeringsvakter, kioskvakter, kampverter, kakebakere og alle andre som bidro til at denne dagen ble så bra. Denne innsatsen viser at klubben er kapabel til å arrangere slike arrangementer også ved en senere anledning.

BLIDE KIOSKDAMER: Ida, Ann-Helen og Leanne var blant flere som betjente kioskene med et smil under cupen.

G2012-trener og styremedlem Annike Løkås delte følgende kloke ord på Facebook etter cupen:

"Jeg har lest mange, frustrerte kommentarer om manglende dugnadsånd og foreldre som ikke stiller opp.
Jeg vet ikke, jeg, men jeg tror vel egentlig de fleste har lyst til å stille opp for barna sine. Da hjelper det veldig hvis man vet hva man kan bidra med. Vi som er litt i overkant engasjerte må noen ganger bli flinkere til å delegere, og ha forståelse for at også foreldre er forskjellige og kan trenge litt tilpasninger. Jo tydeligere forventninger, jo enklere å bidra. Det er mange oppgaver, store og små, man kan fordele i foreldregruppa. Følelsen av tilhørighet er like viktig hos voksne som hos barn!
Ikke alle kan være treneren, laglederen eller sjåføren. Men kanskje kan noen lage sommeravslutning, selge lodd, være kampvert, vaske svette vester eller pumpe baller 🤷‍♀️
Anbefaler en inkluderende approach istedetfor sinte innlegg som ikke når fram til de du er sinte på uansett.
Den lille klubben vår arrangerte cup i helga, og det gjør så godt i 💚 og se at det stilte opp så mange foreldre for å hjelpe til at vi nesten ikke visste hvor vi skulle gjøre av alle! Like blide, alle sammen. Uavhengig av fotballinteresse, bakgrunn eller norskkunnskaper.
Skryt fikk de også, fortjent sådan, av alle som besøkte oss!!
Heia Hauketo IF 💚"

Takk til Privatmegleren

Til cupen var vi så heldige å få med oss Privatmegleren på laget. Vi setter utrolig stor pris på at de ville støtte oss, og sender en stor takk til dem med daglig leder Soliman Sarwan i spissen. Vi ønsker også å takke Helt Opplagt som sponset oss med frukt som vi delte ut gratis under turneringen.

CHAMPIONS LEAGUE-STEMNING: På tampen av turneringen måtte flomlysene på.

Flere bilder fra cupen finner du vår Instagram- og Facebook-side.