Multisportbane på plass

Postet av Hauketo IF den 25. Jun 2023

Tirsdag var innebandylagene våre de første til å prøve ut vår nye multisportbane på grusbanen.

Hauketo Idrettsforening har gjennom samtaler med Norges Bandyforbund kommet i kontakt med Pureplay AS om å etablere en multisportbane på grusbanen tilknyttet Prinsdal idrettspark. Multisportbanen er ment for ulike former for uorganisert aktivitet året rundt. Dette er et flerbruksanlegg som passer like godt til innebandy, fotball, basket, volleyball, rulleskøyter, landhockey, lek osv. På vinteren vil banen islegges slik at det kan gås på skøyter og spilles ishockey. Banen er 20x40 meter og har fire integrerte målbur på langsiden og to på kortsiden.

En slikt anlegg var noe klubben var svært positive til da vi ser behovet for enda flere sunne møteplasser for barn og unge i nærområdet. Etter mye grunnarbeid og asfaltering ble banen endelig montert i forrige uke etter super innsats av mange. Banen er nå åpen for alle, og vi håper at mange barn og unge i nærområdet får gleden av denne nye møteplassen.

Gjennom Norges Bandyforbund har mye av banen blitt finansiert av Sparebankstiftelsen. Store deler av grunnarbeidet blir finansiert gjennom spillemidler, mens kjøreportene (slik at banen kan brøytes om vinteren) har vi fått sponset av Lions Hauketo.

Det planlegges en offisiell åpning av banen etter sommerferien, men vi håper at så mange barn og unge som mulig benytter seg av banen i sommer.

Utstyrssentral på vei
Som kanskje mange besøkende har sett i det siste, er det ikke bare på grusbanen det har vært arbeid den siste tiden. Ved det gamle klubbhuset i Prinsdal idrettspark arbeides det med å etablere BUA. Dette er en utstyrssentral hvor det vil bli muligheter for å låne utstyr til aktiviteter. Mer info om dette kommer.

SE BILDER FRA MONTERINGEN AV BANEN:

Anleggsgruppa ved Per, Svein og Torgeir før det enorme puslespillet skulle legges.

Xander tok turen helt fra USA, og brukte ferien sin i Norge på å montere multisportbanen.

Juniorspillerne Daniel, Yobel og Benjamin bidro også med montering av banen.